2012. november 22., csütörtök

Hópehely mintás lámpás DIY

Kedves Olvasó!

Régi vágyam volt egy üveg lámpás. Mindig csodálattal figyelem, miket hoznak ki mások egy egyszerű befőttes üvegből. Most végre én is megcsináltam a sajátomat.
Nem terveztem örök darabnak, csak egy próbálkozásnak gondoltam, hogy lássam, hogy is működik a dolog. Bevallom tetszik! (Persze már agyalok a következőn, hogy tavasz-nyárra kis színes virágokat lehetne az üvegre festeni.)

Hozzávalók:  egy befőttes üveg;  vékony ecset a hópelyhek megfestéséhez;  fehér és kék művészfesték (én most temperát használtam, de aki tartós megoldásban gondolkodik, használhat üvegfestéket  vagy akrilt is, vagy akár csillámos körömlakkal is szép lenne);  egy keverő paletta; egy vízzel telt edényke; üres papír.
Javaslom, hogy egy üres papíron előbb tervezd meg, milyen mintát szeretnél festeni az üvegre, így ki is tudod próbálni az ecsetet is, hogy a megfelelő vastagságúval festhess.

Így csináltam: Két színből festettem a hópelyheket, kikevertem a világoskéket és fehéret is használtam.  A hópelyheket pöttyözéses technikával festettem az üvegre, körbe-körbe, különböző méretekben. Persze mindig a végére jön bele az ember, az utolsó hópehely lett a legszebb, ráadásul elkövettem azt a szarvas hibát, hogy nem a legvékonyabb ecsetemet próbáltam ki legelőször, pedig az ezzel festett minta sokkal szebb lett, te ne tégy így.
Sebaj! Nekem így is szép lett.
Aztán amikor elkészültem, az üveg aljára töltöttem mű jégdarabokat, hogy majd erre tegyem rá a mécset. Biztonsági figyelmeztetés, az ilyen lámpások nagyon szépek, de arról sose beszél senki, hogyan gyújtja meg a benne lévő gyertyát, (mert hát elég lent van) anélkül, hogy leégetné a kezét. Megoldás a kandalló gyufa, ez jó hosszú. (Persze lehet, hogy ez másnak egyértelmű.) Még jó, hogy a sütőhöz ilyet szoktunk használni.
Most szépen világít és bár még nincs itt a nagy hideg, hó sincsen még (szerencsére?), azért a hangulatra szükségem van.

Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...