2013. május 27., hétfő

Kerékpárral Tihany felé - Part 2

Kedves Olvasó!

Az eredeti célom a túrával az volt, hogy eljussak Tihany Külső-tóhoz. Azelőtt itt még sosem jártam, már nagyon régen kíváncsi voltam rá. (Ez a vágyam is ingatlanhoz köthető, ugyanis van egy ház Tihany Diós részen, ahonnan pont erre nyílik a kilátásuk, és annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy szerettem volna jobban szétnézni errefelé.)
Ott hagytam abba a múltkor, hogy megálltam a szürkemarhákat megcsodálni Füred határában. Innen a bicikliút levisz közvetlenül a partra, rengeteg strand mellett halad el az ember egészen a kikötőig.
A kikötő és park nagyon-nagyon szép és hatalmas. Jó hosszú sétát lehet itt tenni. Persze nagyobb a város, több az ember is. Nekem kicsit túl sok is, pedig még nincs is szezon. Viszont a víz csodálatos, a látkép gyönyörű.
Az itt élő kacsa populáció nagyon laza. Emberek járnak-kelnek, őket nem zavarják. Tőlem alig egy méterre nyugodtan élték meg a hétköznapi dolgaikat, vitatkoztak, tollászkodtak, sétálgattak, repkedtek. Elképesztő, nagyon lazák!
Már annyira közel éreztem a célt, hogy nem vacakoltam, gyorsan továbbálltam. Már 11 óra felé járt az idő is, úgyhogy rákapcsoltam. Hát Balatonfüred jó hosszú, úgyhogy rengeteg szálloda, üdülő és ipari telep mellett elhaladva már nagyon vártam, hogy kijussak. Hol vagy már Tihany?
Végre kiértem a nádashoz és megpillantottam a tihanyi-félszigetet. Innen olyan messzinek tűnik, pedig...
... a valóságban már ilyen közel voltam. Nagyon jó a nádas mellett tekerni, egy igazi élmény. Hallod a békákat, madarakat, béke van és nyugalom. 
Amikor kiérsz a nádasból, megérkezel a tihanyi-félsziget "bejáratához". Innen mehetsz a rév felé, vagy tovább Aszófő irányába. Én az utóbbit választottam, hisz a célom a Külső-tó volt. Nem kell sokat tekerni és van egy leágazás a félsziget belsejébe. Na itt befordultam és elámultam.
A Külső-tó.
Hatalmas mocsaras-nádas terület.
Sokkal szebb, mint azt vártam!
És csodálatos virágos rétek mindenütt.
Információs tábla a tó történetéről és állatvilágáról.
Mezei virágok, pipacsok mindenfelé. Igazán festői szépségű ez a táj, nem csoda, hogy sok művész él Tihanyban.
Egy ösvény vezetett a tó felé innen a bicikliúttól, de nem mertem lemenni rajta. Mivel az egész félsziget természetvédelmi terület, előbb utána nézek, merre járkálhatok nyugodtan, nem szeretnék kárt tenni valamiben vagy megzavarni az állatvilágot, főleg hogy költési idő van most.
Azért a legeltetés továbbra is megmaradt ezen a területen, egy szép birkanyáj ebédelt éppen.
Kutyát nem láttam velük, de szépen szervezetten legelésztek.
Mikor kigyönyörködtem magam, tovább gurultam Aszófő irányába. Nem mentem el addig, mert még haza is akartam jutni, de azért egy kis kiruccanást engedélyeztem magamnak Sajkod felé.
Itt Sajkodon annyira megörültem ennek a pipacsmezőnek, hogy nem hajtottam le a vízig, hanem itt időztem egy kicsit és nézelődtem, fényképeztem, majd visszafordultam Tihany felé.
Gondoltam ha már itt vagyok, kibiciklizek a tihanyi rév felé is. Ezt a képet útközben csináltam, visszapillantás Balatonfüred, Csopak és a Balaton keleti medencéje felé.
Most sajnos ismét visszautazok Budapestre, de majd legközelebb megint célba veszem Tihanyt, már felkészültebb vagyok, tudom mennyit bírok. (És fontos szempont, tudom hol álljak meg pihenni, pisilni, stb.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...