2013. május 26., vasárnap

Kerékpárral Tihany felé - Part 1

Kedves Olvasó!

Tényleg igaz, hogyha az ember lelke megvan gyötörve, gyógyír lehet rá egy kis levegőváltozás, egy utazás vagy egy kirándulás, valami, ami segít kizökkenteni az agyadat a szomorúságból.
Hát nekem kijutott ebben az évben, először a  testvéremet, majd a kutyámat vesztettem el. (A papagájomnak is lebénultak a lábai, sőt a minap el is repült, de szerencsére sikerült befogni.)
Nos ezért úgy gondoltam, kétkerékre pattanok és elindulok Tihanyba bringával, ami már régi tervem volt. Utoljára vagy 15, de lehet az 20 éve is, hogy kerékpáron ültem. (Tulajdonképpen akkor is Tihanyba kerekeztem többed magammal.)
Mivel kijöttem a gyakorlatból, ráedzettem a dologra. Szerencsére a kutyaséták egy huskyval kondiban tartják a testet, így nem volt nehéz, de azért lett izomlázam.
Tihany "bevételét" harmadnapra sikerült teljesítenem. Nem akartam sietni, szerettem volna gyönyörködni a tájban is útközben.
Az indulási pontom Balatonalmádi-Vörösberény volt. Első nap Alsóörsig mentem és vissza. Második nap eltekertem Balatonfüred határáig (a szürkemarhákig) és vissza. Harmadik nap pedig Tihanyba és vissza.
Közben vadul fényképeztem, íme egy kis képes beszámoló.

Első pihenőhelyem Alsóörs, a móló volt. Meg kell valljam, hogy bár szerintem a legszebb partszakasza Balatonalmádinak van, de az Alsóörsi mólót és a Sirály parkot igazán gyönyörűre alakították ki.
Az alsóörsi móló. 
A kacsák láthatóan remekül érzik magukat a parton, még az sem zavarja őket, hogy emberek járkálnak körülöttük.
A reggeli napfényben a Balaton ezernyi csillámmal játszik a víz felszínén.
Elég magas a vízállás, úgyhogy a hullámok szépen homokosra mossák a partot. Viszont a magas vízszintnek köszönhetően kiváló a vízminőség, csodálatos a Balaton.
A távolban már látszik a cél, a tihanyi-félsziget éke az Apátsági templom.
A kacsák mindent birtokba vesznek, itt elégedetten pihen egy tojó, még hápogot is nekem, hogy "Légyszi ne gyere közelebb, olyan jól ülök itt, most nincs még kedvem úszni!", párja félénkebb volt és gyorsan vízre szállt  amint meglátott engem.
Egy hatalmas vasmacska emlékmű áll a Sirály parkban.
Annak emlékére készült, Hogy a Balaton első gőzhajója először kötött ki az alsóörsi kikötőben.
A vasmacska felől a part.
A nagyon szép Sirály park. Érdemes itt megállni egy pihenőre. (Bár a Balaton itt kifejezetten szeles volt, itt fújt a legerősebben  az utam során, egy kicsit fáztam már, úgyhogy indultam tovább.)
Alsóörs után Palóznakon át (ahol egy csodálatos nádtetős nyaralót is láttam a Vörösparti soron, ugyanis itt megy a bicikli út) Csopakra vezet az utunk.
Csopakon már nyaraltam anno. Persze azóta sokat változott itt is a város.
A bicikliút szerencsére igyekszik a partvonalat követni mindenhol, így itt Csopakon is. Amint a városhoz érsz, az út máris kanyarodik lefelé,  a víz felé.
A nádashoz érve egy kis tavacskát alakított ki a Balaton.
Egy remek hidat építettek rá, a tuloldalán egy pici játszótér van a gyerekeknek, fajátékokkal. Nagyon klassz.
Ez a kép is ugyanitt készült. Remek füves rész van közvetlenül a bicikliút mellett. Az út másik oldalán nyaralók állnak. Nagyon irigykedem a tulajdonosokra, annyira jó lehet itt lakni, hallják a nádirigók énekét, érzik a víz illatát! Kit érdekelnek a szúnyogok, ha ezt láthatja a kertjéből!
Szintén itt egy kacsapár is éli az életét. Őket másnap is láttam pont itt.
Saját "kiúszójuk" van a nyílt víz felé.
Egyre közelebb vagyok a célhoz, már csak ennyire van ide Tihany. Addig is szétnézek itt a csopaki mólónál...
...ami meglepetésemre olyan picike. A kilátás persze innen is gyönyörű, és ami nagyon fontos, egész Csopakon teljes szélcsend volt.
Túl voltam a pihenőn, ettem-ittam egy keveset. Úgyhogy készen álltam az emelkedőre, irány Balatonfüred.
Itt a bicikliút az országút mellett halad és csodálatos a kilátás. Itt láthatod az északi part egyik látványosságát is, közvetlenül előtte, hogy Balatonfüredre érnél.
Ez a látványosság a legelő szürkemarhák. Amióta az eszemet tudom, itt mindig voltak szürkemarhák.
Körülbelül 20 állatból állt a csapat. Több kisborjú is legelészett a mamáik mellett, időnként egy kis mamatejjel egészítették ki a tízórait.

Folytatása következik...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...