2013. március 23., szombat

Decoupage tojások - DIY

Kedves Olvasó!

Még évekkel ezelőtt örököltem meg ezeket a gyönyörű decoupage tojásokat anyukámtól. Ilyenkor húsvét tájban előszeretettel használom a díszítésekhez, nagy becsben tartom, valami különleges helyet keresek nekik, hogy jól érvényesülhessenek.
Sokáig nem is tudtam, hogyan kell készíteni, gondoltam csak a jószerencse segítségével juthatok hozzá.
Aztán kutakodtam és kutakodtam. Szerencsére találtam egy régen kivágott cikket, ahol le van írva a munka menete. Úgyhogy most le is írom ide.

Hozzávalók: kifújt tojások; különböző szalvéták; decoupage ragasztó és lakk; szalag az akasztónak;

Elkészítés: A már előzőleg kifújt tojásainkat öblítsük át és hagyjuk megszáradni. Válogassuk ki a számunkra kedves húsvéti szalvétákat, majd vágjuk ki belőlük a szükséges méretet.
Kenjük át a tojásokat vékonyan a decoupage ragasztóval, majd simítsuk rá a kívánt szalvétát a közepétől kifelé haladva. (Fontos, ha a szalvétánk több rétegű, csak a legfelső réteget használjuk.) Megkönnyíti a munkát, ha a tojásokat hurkapálcára szúrva földbe vagy gyurmába dugjuk, így könnyebben hozzáférünk a teljes felülethez.
Várjuk meg, míg a ragasztó teljesen megszáradt. Ezután jöhet a lakkozás.
Ha a lakk megszáradt, jöhet a szalag.
Az egyik mód, hogy átkötjük a tojást a szalaggal, oly módon, mintha egy ajándékcsomagot kötnénk át, az akasztót oda helyezzük, ahol a szalvéta szélei találkoznak. Vagy készítünk egy masnis akasztót (mint ahogy az én tojásaimon látod) és odaragasztjuk, ahol a szalvéta szélei találkoznak.
Nem is olyan bonyolult. Igaz!
És annyira szépek!
Sok sikert az elkészítésükhöz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...