2012. december 8., szombat

Papírfenyő DIY


Kedves Olvasó!

Megszenvedtem ezzel a papír fenyővel, pedig látszatra nagyon egyszerűnek tűnt az elkészítése. Viszont a lényeg, hogy elkészült, most már örülök neki és a nappali dísze lett.
Leírom, hogyan készítettem, ha te is kedvet kapnál hozzá.

Hozzávalók: többféle maradék csomagolópapír, amiket szépen egymáshoz illőnek érzel; vastag papír, ami az alapja lesz az egyes hurkáknak (javaslom az erősebb karton papírt erre a célra, bár én régi magazinok borító lapját használtam); ragasztó; olló; vastag cérna vagy kötöző az egyes elemek egymáshoz fűzésére; 2 db tű;

Elkészítjük az egyes alap hurkákat, amik a papírfenyőnket fogják alkotni. Minden újabb hurkát kb.  7-7 mm-el növeltem a széleken. Annyi hurkát készíts, amekkora papírfenyőt szeretnél a végén. Nekem a leghosszabb egy átlag magazin hosszanti szélessége lett. Amikor az összes hurka elkészült, jöhet a csomagolás.

Tetszés szerint csomagold be a hurkákat a csomagolópapírral, amilyen mintát szeretnél úgy válaszd a sorrendet.

Most jön a legjobb, az összefűzés. Javaslom kezd felülről, azaz a legrövidebb hurkától. Mérd ki a két oldal összefűzéséhez szükséges cérna vagy közöző hosszát erős ráhagyással, hogy legyen anyag az akasztójának, illetve a lezáráshoz a végén. Ügyesebbek csinálhatják egy hossz, de megfelezett közözővel, mert előbb megcsináljuk az akasztót. Hagyjunk akkora akasztót, amekkorát szeretnénk, majd kötünk egy csomót. Innen a 2 szállal fojtatjuk az összefűzést, mindegyiken 1-1 tűvel ( kárpitozáshoz használatos tű a legjobb szerintem). Szépen hurkánként fűzd egymáshoz az elemeket, mindig a következő hosszúságút, arányosan a szélekhez viszonyítva. Egyszerre dolgozunk mindkét széllel.

A közözőt is átlósan vezesd a hurkákon át, így szép lesz az illeszkedésük.

Ha a végére értél, az utolsó hurka alatt csomózd meg a kötözőt, hogy ne szaladhassanak le a egyes csíkok. Jó nagy csomót csinálj! Esetleg még illeszthetsz valami díszt is rá, vagy rojtot csinálhatsz. Ahogy tetszik.
Én a tetejére, az akasztóhoz kötöztem egy szalma csillagot, hogy legyen egy csúcsdísz a tetején.
Érdemes pepecselni vele, most már örülök, hogy belefogtam.

Sok sikert hozzá!

Már a nyolcadik nap van az adventi meglepetés naptáron. Újabb ablakocska nyílt ki. Vajon milyen kívánságot rejt?
Most már igazán tél van, annyira hideg lett, hogy esténként jól esik takaró alá bújva nézni a tv-t. Na és az a takaró miért ne legyen a télhez illő mintájú?

Hermine takaró, IKEA



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...